måndag 2 februari 2009

Lite orolig för framtiden...

Sitter i min lägenhet i Fruängen och funderar över livet... Marcus är sjuk så jag vet inte om jag kan träffa honom den här svängen. Vill ju inte bli sjuk till våran final-helg med revyn som är nu till helgen...

Det har varit fantastiskt roligt med revyn... Ett superhärligt gäng, hitills 25 roliga föreställningar (4 kvar) och roliga fester. Men nu börjar ångesten smyga sig på... Om en vecka är jag arbetslös ( förutom en spelning med Arrival i Danmark om två veckor då jag ska köra Agneta, så det blir kul...) Har ingen aning om vad jag ska göra. Visst, man kan se det som spännande, men jag har en väldigt dyr lägenhet som jag måste få in pengar till, så jag känner mest panik... Någon som kan fixa ett jobb till mig?

Idag var det audition till hairspray.. Det var kul, men jag gick inte vidare till sången tyvärr... Men jag är glad bara över att jag gick vidare till andra dansprovet. Är ju inget fan av dans-auditions... Så jag är nöjd ändå även om det hade varit grymt att få sjunga... Men det var tydligen 900 sökande så förhoppningarna var ju inte så stora, och då blir man inte heller så besviken, som man lätt blir på många auditions...

Fasen, vad tufft det är att vara artist. Sån jäkla konkurrens...

Känner mig rätt så uppgiven här i min soffa...

3 Comments:

Anonym said...

Kusse då, ryck upp dig! ALLT löser sig alltid på någoto konstigt vis =) pöss på dig

Josefin said...

Hej hjärtat.
Kul att äntligen läsa ett nytt inlägg på din blogg. Trist bara att höra att du har ångest. Det är ju tyvärr så med artisteriet. Men jag känner ingen som det alltid löser sig för så bra och lätt som för dig. Du ska inte oroa dig tycker jag, men det är ju lätt att säga och en helt annan femma att göra. Jag dras ju med samma ångest själv på många sätt. Men jag tror att du inte kommer att gå arbetslös länge Isa. Det kommer dyka upp npt grymt snart! Grattis förresten till andra dansaudition! Jäkligt bra jobbat! Du är så bra på så mkt så det kommer lösa sig det här! Don't you worry! Puss

Anonym said...

Hej Isabelle! Håller med föregående att det är roligt med ett nytt inlägg! Dock inte roligt att du oroar dig för framtiden... Jag tror och hoppas på dig, det har jag alltid gjort! Vet att det kommer gå bra... Ibland behöver man lite motgång för att sedan få medgång... Du ska se att det vänder när du minst anar det! Stor kram från Emmi