tisdag 5 maj 2009

Filmtips!

Vissa dagar kan det ju sommaren till trots faktiskt regna och man kanske känner för att krypa upp i soffan och se en film och pussas. Om man inte har nån att pussa på kan man äta choklad, det ger nästan lika hög mysfaktor. Det allra bästa är förstås att göra båda.

I alla fall så måste ni se BETTY BLUE. En fransk, bohemisk, dekadent, sexig, rolig, tokig, tragisk, galen, vacker, romantisk, sorglig, destruktiv , underbar film! Jag har tipsat om den förr men har ni inte sett den än måste ni!










Andra filmtips är " The notebook"( Åh, så romantisk!), "The dreamers"( Väldigt konstig och knäpp, men härliga miljöer), "Cabaret" ( underbara Liza!), alla Tim Burtons fantastiska sagolika filmer, "Factory girl" (kul modeinspiration) och sen kan man ju aldrig se "Garden State" för många gånger heller....

Någon som har nåt tips till mig?

7 Comments:

anna-lill said...

Flyga drake!!

& du glömde Amelie...;)

Ströbaek said...

Går du igenom gamla VHSér från förr?

Fanny said...

Om jag säger som så.. inte 27 dresses ;)

Isa said...

Lillan! Flyga drake är ju grym, måste dock se den igen med Marcus känner jag... Amelie är så självklar, och det kan väl inte finnas någon som missat den vid det här laget... hoppas jag i alla fall...

Pontus! Jag har faktiskt Betty Blue på dvd! Min bästa dvd! Och de andra filmerna är ju inte så gamla...

Anonym said...

ONCE Har du inte sett den måste du se den, samt höra soundtracket! Irländsk film om gatumusikant och blomförsäljerska.. Tänker inte berätta nåt mer, du får se den istället! Puss Karolina

Fanny said...

ja hittade den på nån sida ju!!!
Ska du komma hit o mysa snart eller?då kan ja visa dig meeed!

Anonym said...

Eternal Sunshine of the spotless mind, Magnolia, Before Sunset, Mot Väggen, Vid himlens utkant, Things we lost in the fire, Efter bröllopet, Dumpad, Prinsessa på vift, Kär i Paris, The Fountain, I andras ögon, Shortbus, Prinsessan + Krigaren, Ingenstans i Afrika, Fjärilen i glaskupan, Fur, Across the Universe, A mighty heart. Hela rasket finns på lovefilm.se

Once & Betty Blue måste jag tyvärr säga är två riktigt trista filmer, så våra smaker kanske skiljer sig åt. Å andra sidan tycker jag att Dagboken är helt underbar. Vilket får mig att tänka på att du borde se Half Nelson också. Det var den filmen som fick mig att vilja sluka allt med Ryan Gosling.

=)