fredag 10 juli 2009

Frankie and Johnny.

Alltså, jag är ju en sådan hopplös romantiker så det är inte klokt. Och jag är en sådan sucker för romantiska filmer så det är ännu mindre klokt. Jag vill leva i filmerna, jag vill vara huvudkaraktären som är med om allt det där romantiska ( ja alltså, jag trivs med den jag är, men jag lyckas alltid identifiera mig själv så mycket med dem.... och det är roligt att drömma sig bort och låtsas att ens liv är en film. Då blir det oxå lite mer som en film...)

Idag kom jag att tänka på en film jag inte sett på ett bra tag. När jag bodde i Thailand för några år sedan var den min favorit och jag tittade på den om och om igen. Den är från 1991 och den heter " Frankie and Johnny". Den är fantastisk. Ett filmtips såna här dagar då sommaren är på väg att regna bort...

Undersköna Michelle Phiffer och stilige Al Pacino.


Frankie är lite av en ensamvarg och sådär härligt bitter på kärleken och livet.( Det var jag i Thailand, därför var det extra lätt att identifiera sig med henne =)) Hon har ju nästan slutat tro på kärleken... eller är i alla fall alldeles för rädd för den...


Men den där nya kocken är ju väldigt charmig...





Tandborstscenen är väldigt fin...

Ja, det börjar bli dags att damma av den här gamla rullen igen. Det är den definitivt värd!

0 Comments: