måndag 13 juli 2009

Så djävulskt vidrigt!

I morse drog jag på mig jeansen jag haft på Väddö och gick i väg för att köpa lite frulle. Väl hemma gjorde jag en god portion gröt och satte mig till rätta i soffan för att avnjuta ännu ett avsnitt av "Mitt så kallade liv". Eftersom jeansen är väldigt tajta ( har blivit lite väl mycket god mat den här semestern) så tog jag ju förstås av dem.

Plötsligt upptäcker jag en liten sårskorpa på insidan av låret. Den är väldigt liten så jag rycker bort den utan att tänka. Problemet är att det inte är en sårskorpa. Det är en FÄSTING! Åh, fy i hela helvetet vad äckligt!

Får ju lätt panik och anser mig själv som döds-sjuk direkt ( är ju så hypokondrisk att det är lite knäppt). Men efter några samtal nu och flitigt googlande känner jag mig lugnare... Jag tror att den knappt hunnit borra sig in. Den satt väl kvar i jeansen från helgen och hoppade på mig i morse. Jag fick med huvudet ut trots att jag bara drog utan strategi och det var inge blod i den ( det måste ju betyda att den knappt hunnit påbörja sin måltid)

Sen är ju risken för TBE väldigt liten har jag nu läst. Så det borde ju inte vara någon fara. Eller? Får hålla koll på min röda lilla prick där han satt.


Det mest vidriga är ju att en sån här äcklig liten parasit har suttit på min kropp och ännu värre försökt borra sig in i mig....

3 Comments:

Fredrik said...

Viiidrigt!!!

Josefin said...

Bläää. Stackare! Men tack för igår. det var underbart.

Falk said...

DU! Efter att ha läst ditt inlägg för några dagar sedan så ska du veta att jag drömt mardrömmar!!

BLÄÄÄÄ! Usch! tVI VALE....