tisdag 28 juli 2009

Woody.

Jag tillhör ju typen som gillar Woody Allen-filmer. Neurotiska, hispiga, roliga, lite jobbiga och med genomarbetad dialog.

På senaste åren har han ju varit på väg bort från sina typiska komedier och även om jag tyckte att "Matchpoint" var väldigt bra ( den bästa av hans filmer de senaste åren) så har jag saknat hans gamla jargong.

I hans senaste film " Whatever works" är han dock tillbaka i sin typiska genre. Filmen var helt okej, inte en av hans bästa, men okej. Absolut sevärd. Den kändes dock lite stressad, som att de hade för lite tid på sig att jobba med karaktärerna. Kändes inte riktigt naturligt. Men han verkar vara lite stressad den där Woody, för trots att han är typ 75 så kastar han ju ur sig filmer på löpande band.

En favorit är förstås Annie Hall... den är ju ett litet mästerverk.





Jag vill se massa av hans gamla filmer igen, det var så längesen. Men de är inte så lätta att få tag på...

Någon som har nån som ligger och skräpar?

3 Comments:

Anonym said...

jag vill också, kan vi inte ha ett woddy allen-maraton? i pyamas och med chips, morötter och täcke. hela natten. i höst blire.
sarah.

Anonym said...

woody.
sarah¨.

Isa said...

Åh, det låter alldeles underbart mysigt med Woody i höst-natten! Kram påre!