lördag 8 augusti 2009

Sommar

Augusti-kväll i Midsommarkransen. Kanske en av sommarens sista varma kvällar. Alla är förmodligen ute. Dricker rosé-vin i parker. Röker cigaretter på balkonger. Går romantiska lång-promenader hand i hand och sätter sig vid vattnet för en liten puss-paus...

Själv sitter jag inne alldeles ensam. Äter lördags-godis och filosoferar samtidigt som jag har ett öga på " eternal sunshine of a spotless mind". Kanske lite trist, men allra mest skönt faktiskt... Jobbar hela helgen, och igår vart det lite sent på en tjejmiddag, så jag är ganska trött.

Tänk att sommaren snart är förbi. Ännu en sommar i livet som ligger bakom en. Så hur har sommaren varit? Tyvärr inte en av mina bästa, men den har ju helt klart haft sina ljusglimtar.

Sammanfattning av min sommar:

* jobb...
* kärleksförhållande med Haruki Murakami. Läser hans böcker på tunnelbanan, på lunch-raster, på kvällen när Marcus sover.
* har köpt en lägehet med en kille för första gången i livet. Läskigt...
* renoveringstjafs =)
* Marcus
* för lite vänner i stan, men underbart de glimtar vi ändå setts!
* en fin semester som dock var alldeles för kort.
* Six feet under
* promenader i Vinterviken
* rostade majs-korn
* cola light, rosévin och smoothies
* svandammsparken


Här kommer lite bilder:


Ny kamera och fint diadem.


Sommar.





Josefin + Robert

En trevlig kväll i Juli.


Det spårade ur lite...

Och spårade ur ännu lite till...

Lillebror innan en liten båttur i Jämtland.

Reidar ser lite butter ut. Åsa väldigt glad!

Fint...


Min fina prickiga klänning från Weekday som jag älskar.


En fullsatt Parkteater i Vita bergen

Häng med jobbarkompisar i Tessinparken. Supersöta Georgia och Simon, som förmodligen kan allt!




Våran gulliga fågelholk. Undrar om någon vill flytta in?

1 Comment:

Josefin said...

Åh underbara fina du! Vilka fina bilder från vår härliga kväll hos er. Jag saknar dig så mycket Isa. Min sommar har inte heller varit den bästa men den har definitivt haft sina ljusglimtar. Kvällen med er var verkligen en av de bästa i sommar. Om tre veckor kommer jag hem och då vill jag verkligen hänga lite innan du försvinner! Puss