söndag 15 november 2009

Möss, fåglar, nallar och andra små vänner.


Hemma på min gata i Midsommarkransen bor ju förstås jag och M. Men förutom oss är det ju fler som får plats i vår 2-rummare. Här får ni träffa några!


I badrummet bor Lisa och Olle, mina fina möss. Vet inte hur länge jag haft dem, hela livet kanske. Så länge jag kan minnas har de bott med mig i badrum, på hyllor, i blomkrukor och lite varstans.


I hallen har vi våran vakthund, bulldogen Jussi, som är Marcus älskling. Marcus vill så himla gärna ha en riktig bulldog men jag vet inte jag... kommer tycka så synd om den då den har svårt att andas...och så har vi ju Jussi som mår bra fastän han inte kan andas!


I sovrummet bor min favorit- nalle Lillan. Det är egentligen en kille men han heter Lillan, fint tycker jag. Jag fick Lillan av min morfar och mormor när jag döptes och han har rest med mig på alla ställen jag bott i världen. Han har oxå blivit klippt flera gånger och tvättad i tvättmaskin ( inte så juste kanske). Från början var han lurvig och mer orange.


I sovrummet bor oxå Elvis.


I vardagsrummet har vi våran söta familj från Kina men oxå från Köpenhamn där vi köpte dem.


Och mina älskade rådjur som jag antingen fått i present, eller fyndat på loppisar och tradera.


I köket har vi fåglar som innehåller salt och peppar. De har Marcus köpt och detta är deras första hem förutom fabriken och affären.


I kökshyllan står min fina katt som min mamma köpte när jag var liten i New York. Det är en lyckokatt som alltid får komma fram när vi bjuder på kaffe med mjölk. Annars får hon bara stå där och se tjusig ut.

Det var dem ni fick träffa nu! hejhej!

1 Comment:

fru falk said...

Hahaha, Jussi är ju helt klart coolast!

Tufft med en riktig ju!! Jag visste dock inte att dem inte kan andas...?! Lät hemskt, så då är det kanske bäst att låta bli:)