torsdag 17 december 2009

Det där med julkänsla...

Julstämningen är inte på topp, men i kyrkan ikväll då vi övade julsånger till julaftons midnattsmässan, då smög det sig på lite grann. Man kände den där värmen i hjärtat. För att spinna på julkänslan lite tittar vi på några fina vinterbilder. Så att vi kan njuta av julen nu, och inte fokusera på att vi fryser sönder ( det är -20 här uppe ) och längta ihjäl oss till ljumna försommarkvällar.








Så, nu fokuserar jag på att njuta av när det knastrar av snön under skorna, att jag får äta pepparkakor och dricka julmust när jag vill, att jag alldeles snart får titta på Karl- Bertil Jonsson och äta rödbetssallad. Tiden går så fort ändå, och tids nog får jag ta på mig vårjackan igen och känna att solen värmer. Jag måste bara frysa lite till först och känna mig klumpig i tre koftor och strumpbyxa på strumpbyxa. Vad gör det egentligen? Julen är ju fin!

2 Comments:

Ströbaek said...

Säger bara "Tada" som en markering att jag har varit här och läst...

Isa said...

Trevligt! Jag har läst på din blogg oxå, men där kan jag ej skriva "tada"! Lycka till på Buddy-inhoppen!