fredag 11 december 2009

Finaste pojkarna i ett fattigt land långt borta



Det här är min favoritbild av alla jag har tagit genom åren. Den är tagen 2007 från en båt i Kambodja. Runt oss i det skitiga vattnet badade barn och kossor och när jag åkte förbi dessa pojkar tittade de upp och vinkade. Jag blir glad i hela kroppen av den. De söta pojkarna ser så genuint lyckliga ut. Jag hoppas att de är det än idag, och har det bra i sina hyddor vid det skitiga vattnet, långt ifrån våran komersiella värld, långt ifrån datorspel, idolfinaler och svininfluensa-vaccin.

3 Comments:

fru Falk said...

Ååååååååååååå vad förälskad jag blev i den här bilden!!!! Verkligen jättejättejättefin. Kanske för att pojkarna påminner om "en annan pojke..." Så fantastiskt.

Anonym said...

hej Isa.. har en liknande bild tagen i Thailand förra året.. Sådana barn som bara log och skrattade, njöt av vattnet och solen, spred glädje och positiv energi... kommer ihåg att vi badade tillsammans o lekte i vattnet utan att kunna kommunicera.. men vi alla skrattade och skrattade...fantastiska människor som väcker fantastiska känslor och spridder kärlek... tack för du påminde mig denna oförglömiga upplevelse...

Hoppas du har det toppen! Det snöar idag hos oss! Var Nordiska Museets Lucia igår:) Vilken upplevelse!!!!!!!!!!!!

Love G

Isa said...

Emelie: När du säger det så tänker jag oxå på en annan liten pojke. Världens sötaste pojke, som jag oxå hade äran att kalla lillebror. I alla fall låtsaslillebror. =)

Georgia: Åh, du var säkert världens vackraste lucia!