tisdag 1 december 2009

Movie-crushes.

Alla har vi haft dem! Alla har vi känt den där känslan av att man knappt kan sluta le när man lämnar biografen. Och det är inte för att filmen var så kul utan för att man dog av perfekta leenden och kisande blickar och charm to die for .


Min första och absolut största movie-crush var Leo i Titanic. Redan efter Gilbert Grape tyckte jag att han var bäst, efter Romeo och Julia hade jag lite fjärilar i magen och efter Titanic var jag helt salig. Satt och drömde mig bort i biofåtöljen och tänkte att om jag någonsin får uppleva sådan kärlek på riktigt så behöver jag inte något annat i livet. Konstigt det där... Trots att jag visste att typ alla 14-åringar var besatta av Leo kändes det som att ingen kunde förstå vad jag kände. Det var omöjligt att någon kunde känna så mycket som jag. My God. Jag såg filmen på bio säkert 5 gånger och sen 100 gånger till på VHS.


Sen fullkomligt smälte jag av Heath Ledger i " 10 orsaker att hata dig". Hans skabbiga karaktär som till slut vart så charmig att man dog. Och det där leendet... Usch, vad sorgligt det är när jag tänker att han inte finns.


Johnny. Stiliga, vackra, undersköna Johnny. Snygg som få i alla filmer, och allra mest i "Cry-baby" och "Chocolate".


Sen måste jag ju oxå erkänna att jag var ganska knäsvag efter att ha sett Jude Law i "the Holiday" på en biograf i Thailand. Kärlekskrank som jag var drömde jag mig lätt bort till en liten charmig engelsk stuga där en solbränd Jude Law knackade på dörren. =)

Sen Jude Law kan jag inte komma på någon movie-crush. Inte någon sådär riktig. Fast egentligen kan ingen mäta sig med Leo. På den tiden då all ens kärlek var oanvänd och oupptäckt och det var så lätt att drömma sig bort till stora båtar, immiga bilar och att bli avritad bärandes ett halsband. Bara ett halsband... =)

7 Comments:

anna-lill said...

Vi har haft exakt samma bio-löööves. (Ja, förutom Jude då, han byter jag ut mot James Dean & lite Keanu Reeves)
Jag var helt otroligt kär i dessa killar, konstigt det där... Tur att man blev vuxen till slut & slutade upp med sånt där. Eller hur?!

Isa said...

Eller så har man inte slutat, det är bara det att vi båda har så fantastiska pojkvänner nuförtiden, så ingen moviestar kan mäta sig med dem! =)

Cornelia said...

Jake Gyllenhaal som Donnie Darko och Brad Pitt som Tyler Durden i Fight Club. Och såklart Leo i både Romeo & Julia och Titanic. Ingen slår dem

anna-lill said...

Så är det nog! :)

Josefin said...

Ja.. Jag har haft nästan samma. Fast aldrig Leo. Johnny och Heath. Herregud Heath! Och efter Speed var jag HEEELT såld på Keanu. Och sen Ewan McGregor förstås-nu har jag skaffat en kille som sjunger likadant som han och är ännu sötare. Tjohoo.

Isa said...

Cornelia- Jake är ju sjukt het faktiskt... Brad oxå, men Jake har jag definitivt haft mer crush på...

Josefin- När får jag höra Robert sjunga? =)

Josefin said...

Hmm... jag vet inte. Han har ju julkonsert 20dec i norrköping. Jag kan inte åka tyvärr så om du inte vill åka själv får jag fixa ett gig för bara dig snart :)