torsdag 10 december 2009

Vad brukar du...

I Östersundsposten på torsdagar skrivs " Vad brukar du". Då får någon person svara på alla möjliga frågor. Idag var det min tur. Jag tycker att det var lite roliga frågor så jag kopierar över allt hit till bloggen.


vad brukar du ...
Här bjuder jag mamma på lunch: Här i Öster sund blir det på det där mysiga stället på Prästgatan 12. De har så goda soppor.
Mest spelat på min Ipod: Lars Winnerbäck, mest hans gamla skivor.
Nynnar på: Just nu låtar från Östersundsrevyn och Buddy Holly. Det blir det när man håller på att repa in.
Kökspryl jag inte kan vara utan: Kastrull där jag kan poppa popcorn!
Det missar jag aldrig på tv: Just nu ser jag nästan ingenting på tv, så nu missar jag allt.
Favoritljud: När man hör att det regnar mot taket då man är inne och läser en bok.
Bästa by i Jämtland/Härjedalen: Brunflo. =)
Bästa mat jag ätit i Jämtland/Härjedalen: Mormors pannkakor!
Sport jag har stenkoll på: Hahaha! Nästa fråga, tack!
Artist jag vill se på Yran: Dolly Parton
Konstnär jag vill ha på väggen: Min killes tavlor! Han är jätteduktig!
Teaterpjäs jag aldrig glömmer: Blodsbröder som jag såg när jag var cirka 10 år på Helsingborgs stadsteater. Jag satt som förstenad och sa efteråt att jag visste att jag ville hålla på med teater.
Senaste impulsköp: En röd-rutig kappa på H&M för halva priset. Jag känner mig som en 60-talsflicka i den.
Bästa promenad: De där promenaderna då man är nykär och det är -15 grader men man känner aldrig kylan, bara värme i hel kroppen av han som går intill.
Bästa förfestmusiken: 50-tals rock’n roll
Bästa mikromaten: Oj, vad svårt ... Räknas hembakta bullar som ligger i frysen?
En bra gå-bort-present: Blommor är nog det bästa. Det blir jag gladast över i alla fall! Älskar blommor!
Fikar gärna på: Prästgatan 12!
Favoritbutik: Beyond retro (second hand i Stockholm) och APC.
Person jag vill träffa: Michael Jacksson i himlen!
Klädkonto per månad: Ojoj ... alldeles för mycket ...
Motionerar: Ja.
Dansar helst till: Trollkarlen Lurifix.
Bästa romanen: ”Kafka på stranden” av Haruki Murakami.
Bästa diktsamlingen: Vet inte ... det var så längesedan jag läste någon ...
Favoritprodukt på apoteket: Stödstrumpor! Det ska börjas i tid! Det är ju faktiskt jätteskönt om man ska stå eller sitta mycket. Och så känner man riktigt hur man motverkar framtida åderbråck!
Beställer i baren: Vin. Färgen på vinet beror på årstid.
Användbar pryl: Locktång!
Äter lyxmiddag på: Har inte ätit lyxmiddag i Östersund så länge jag kan minnas. Så jag svarar Le Rouge i Gamla stan, Stockholm.
Favoritdjur: Uggla.
I min dvd-spelare: Just nu ”True Blood”
Fulaste färgen på kläder: Den färg man inte passar i.
Mode jag aldrig vill se igen: Mode blir vad man gör det till. Jag kan tycka att något är grymt fult, men så ser jag det på rätt person i rätt sammanhang och plötsligt är det skitcoolt. Så jag vet inte jag ... Fast det jag har mest svårt för är nog hockeyfrillor ... och haremsbyxor ...
Favoritblogg: Hm ... jag läser ganska många (och bloggar själv på isabellepedersen.blogspot.com). Gillar Elsa Billgrens blogg på Elle.se. Och Annika Marklunds ”Beautifulones” på Aftonbladet.
Semesterort jag helst reser till: Grekland.
Mitt sämsta köp någonsin: Har genom åren köpt ganska många skor på second-hand som egentligen varit för små men som är så fina att man hellre plågas än är utan dem. Men man orkar ju bara plågas en gång, om ens det ...

1 Comment:

fru Falk said...

Men Isa... Stödstrumpor?! Hhi:)