lördag 9 januari 2010

Det fanns en tid för länge sedan då min morfar och mormor blev kära



Det här är min mormor och morfar. Bilden är tagen för närmare 60 år sedan på deras bröllopsdag. Jag älskar den. jag älskar att morfar tittar på mormor med känslan att han bara måste leva med henne hela livet, och jag älskar att mormor ser ut som Snövit.

Jag sitter hemma hos min mormor och morfar nu. I rummet som kallas Isabelles rum för att det alltid är jag som bott här när jag hånglade för länge på gymnasiefesterna och bussarna hem till där jag bodde hade slutat gå. Jag bodde liksom utanför stan och m&m mitt i.

Nu bor jag här för att jag spelar revy i min hemstad. Min familj befinner sig i Malaysia och då passar jag på att få lite qualitytime med mina fina morföräldrar. För fina är de. Jag kan inte beskriva hur mycket de betyder för mig och hur mycket jag älskar att sitta vid matbordet och höra anekdoter från tiden då de var unga och blev kära i varandra...

4 Comments:

Emmi & Matte said...

Ååå....... Vad fint!!

Så vill vi att våra barnbarn ska sitta och titta på vårt bröllopsfotografi!

;)

Fredrik said...

Va lika ni är:)

anna-lill said...

Du är ju jättelik din mormor! Va fina dom var :)

Annika said...

Underbar bild! Tycker din morfar är lite lik en Skarsgård där..! =)