söndag 13 juni 2010

Jag vill att den här sommaren bara ska kännas bra!

Kanske är jag knäpp, men jag sa upp mig från servitris-jobbet här i Oslo. Det kändes faktiskt inge bra alls att jobba där och då tänkte jag att jag struntar i det i stället. Jag vill ha en sommar som känns bra. Så är det bara. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag har ledigt i en månad och det har typ inte hänt sedan jag gick i högstadiet. Ganska knäppt. Jag tänker att jag kanske behöver lite ledigt, det har varit en ganska tung vår på många vis. Eller så hittar jag nåt annat ställe att jobba på . Nåt som känns bra. Vi får se lite vad som händer.

Idag tog jag i alla fall tunnelbanan i väg på lite äventyr med mig själv.


Första anhalten blev Munch-museet. Hade dock ännu ej kommit på att jag hade med mig kameran, så det blev inga bilder. Fint museum i alla fall. Gillar Edwards tavlor. Gillar att strosa själv på museum. Så rogivande.


Sen åkte jag vidare till ett område som heter grunerløkke. Det är ett område som är lite som söder. Jag gillart! Finns tydligen en del secondhand-affärer där men på söndagar är alla affärer stängda, så jag kanske åker dit i morgon igen. I dag var det i alla fall någon slags marknad som jag strosade runt lite på.


Jag blev jättehungrig så jag köpte vårrullar och stekt ris och slog mig ner i gräset och tittade på människor. Plötsligt satte sig en tysk kille bredvid mig och började snacka. Lite jobbigt tyckte jag först men han hade haft så intressant liv så det blev ganska roligt att lyssna på honom. Hans liv gick ut på att resa. Han hade rest i 6 år.(jobbat på vissa ställen förstås för att kunna resa vidare) Hade varit på typ alla platser. Roligt med folk som är sådär ybersociala. Efter ett tag kände jag dock att jag ville träffa mina kollektiv-kompisar, sa hejdå till tysken och åkte till Aker brygge.

Där satt bl.a söta Anna som är typ världens roligaste tjej.


Helena jobbade men hade tid att vara med på ett kort.

Vi drack lite kaffe och surrade och gick sedan hem till lägenheten där jag sitter nu och bloggar. Ikväll blir det nog lite party här i Oslo. Jag fyndade förresten en knallblå skinnjacka igår på någon slags outlet. Den hade kostat 3200 norska kronor, men jag fick den för 400. Det tycker jag var bra. Såhär ser den ut:



Hej, hej!

5 Comments:

Anonym said...

Jättesnygg jacka som passar dig som handsken.. hoppas du hittar nåt annat i Oslo , annars får det bli holiday...och varför inte, man hinner ju alltid jobba.

Kristina.

Anonym said...

Hej Isab,
you did the right thing you know. härlig dag du haft. vi kanske ses mer förr än senare nu? pussochkram/sarah.

Lin said...

Hej Isa!

Länge sen jag kikade in här nu. Behövde dina inlägg som är som små karameller i mitt liv nu kände jag!
Och roligt nog ser jag att du av alla miljoner i Stockholm var den som köpte min kompis soffa, den gula/guldiga gamla fina soffan. Om du köpte den vid mosebacke så har vi suttit i samma soffa du&jag. Världen är så himla liten.
Kan berätta att den har varit med i en teaterpjäs b.la. Nu vet du lite vad den har varit på för äventyr i sitt soff-liv, om det nu är samma.

Ha det underbart i Oslo och njut av att vara ledig. Jag tror det kan vara bra ibland att bara vara och låta tiden visa.. Brukar bli bra då.

Stor kram till dig

Isa said...

Jepp! Soffan är köpt vid Mosebacke! =) Vilken grej! Kul!

Lin said...

oj vad knäppt, haha...världen är liten!!