söndag 8 augusti 2010

Ett rum och kök.

De senaste 3 åren har jag haft 5 lägenheter som jag kallat hem. På söder, i Fruängen, på söder igen, i Midsommarkransen och nu i Stureby. Kanske blir jag kvar här ett tag nu, är lite trött på att flytta. Här får ni en liten rundtur i min etta med kök på 42 kvadrat.


Hallen är förstås överfull av jackor, skor, väskor och en och annan klänning. Till höger är toadörren.


Till vänster kommer man in i vardagsrummet/sovrummet.


Soffan köpte jag på blocket. När jag la ut en bild på den här frågade en av mina bloggläsare som jag aldrig träffat om jag hade köpt den vid Mosebacke. Det hade jag och hon berättade att det var hennes kompis jag köpt den av och berättade även att soffan bland annat stått på scen i en teater-pjäs. Känns fint att veta. =)


På väggen hänger affischer från 3 av mina favorit-filmer. Ramarna har jag köpt på Myrornas.


Runt fönstret har jag körsbärsblommor. Känns fint att alltid ha en liten del av våren i mitt vardagsrum. =)


Mitt emot soffan har jag en tv. Jag funderade länge om jag ens ville ha någon, men kom fram till att det kan vara ganska mysigt att ha när det blir höst och man ibland känner sig ensam.


Mina favorit-figurer från Shanghai.


Min klädhängare har funnits så länge jag kan minnas.


Till vänster om tv:n står mitt piano som är från 60-talet. Tyvärr har jag inte hunnit bli så bra på det än (har typ inte övat alls) eftersom jag jobbat typ varje dag hela sommaren...


Sen har jag förstås en säng oxå. Min soffa är ju inte så sov-vänlig...


Min lilla balkong passar t.ex ypperligt för söndags-frukostar och martini bianco-häng.



Rakt fram från hallen ligger köket som ser ut ungefär så här. ( Hm, har inte hittat nån kökslampa som jag tycker om än...)


Tavlor på fina damer från förr, prickiga grytlappar och olika sorters te. Det är bl.a. sånt som jag tycker om.


Jag bor ju i en hyresrätt och då får man piffa upp bäst man kan utan att göra om. T.ex. kakel-dekoration. Dessa kan man köpa på bl.a. design-torget.


Innanför dörren med alla vykort är mitt lilla badrum. Det har ett badkar som jag tycker om.


Så här ser det ut när man ser sig i spegeln. hej hopp! =)

4 Comments:

Sus said...

Läckert! Och rätt sida den gröna linjen också =)

Anonym said...

Jättefint Isabelle , där måste du trivas. Jag vet att din baksida också är jättefin , med gröna buskar och härliga gräsmattor.

Kristina.

P said...

Hjälp va fint! Sådär önskar jag att jag hade det, men en dag så kanske..
Med en vänlig hälsning

P

Ps. Så roligt att du börjat skriva lite mer igen..har hängt här ett tag men aldrig tagit mig för att säga något. Ds.

Josefin said...

Så himla himla fint Isa. Finns ingen jag känner som är så duktig på att göra det fint och trivsamt omkring sig som du. Redan i våra skabbiga Strömbäcksrum hade du det så himla fint och välordnat och framförallt hemtrevligt. Pyss