torsdag 14 oktober 2010

Tusen bilder från en helg i London


I torsdags kväll åkte jag och Cilla till London. Cilla känner några som har ett stort hus i Chelsea och där fick vi bo. Hur bra som helst! Här är utanför huset på fredag morgon.


Det var först lite grått och dimmigt när vi tog bussen mot Covent Garden.


men ganska snart sprack det upp och vi satte oss på en uteservering.


Åt vegetarisk fish'n'chips som innehåller halloumi istället för fisk och drack vin/öl fastän klockan bara var mitt på dan. Det får man när det är semester.


Det kändes som sommar och vi var glada.


Första kvällen mötte vi upp några kompisar till Cilla och gick på Jamie Olivers krog. Här e jag och Chris.



Adam och Jessica.



Sen gick vi vidare och drack drinkar.


Sen var det ny dag och det här var lördagens frukost.


Många lattes från Starbucks hann vi med förstås.


Vi såg Wicked. Hemskt bra!!!


Fix inför lördagskvällens utgång.

Efter den här bilden gick vi ut och dansade hela natten och träffade de mest märkliga människorna.


Så här fint var trädet utanför huset där vi bodde. Vi bodde för övrigt granne med Mr Bean. =)


På söndagen gick vi på marknad i Shoreditch.




Secondhandbutik på Brick Lane.


Skön gatumusiker.



På måndagen, vår sista dag, åkte vi och strosade runt i Notting Hill. Här tänkte jag att jag kunde bo.



<3


Vi satt ute och åt crepe med lax.


Sen hade vi några timmar till flyget gick och då satte vi oss på en pub och drack vin i solen.


Bredvid oss satt några roliga gubbar och efter en stund flyttade vi till deras bord och pratade om Abba, 60-talet och fiske och blev bjudna på ännu mer vin. Plötsligt var vi tvungna att springa hem och hämta vår packning och bege oss till flygplatsen. Ganska lulliga och väldigt glada efter en grym Londonhelg.


Planet var försenat så vi hann med lite te och scones på flygplatsen. Jag ville egentligen inte alls åka hem. Kanske att jag måste flytta till London en vacker dag...

6 Comments:

Anonym said...

Vilka underbara bilder, åh vad roligt allt ser ut , glada tjejer livet leker...

Annika said...

Ser ut som en härlig weekend..!

Jacob said...

Jätte fina bilder! Åh, va London kan vara sweet, måste åka snart. Kram J

Josefin said...

Du är verkligen en grym fotofrag Isa! Och jag önskar till tusen att jag hade samma stilkänsla som du. Alltid vackrast i stan! Puss

Marit said...

Åh, vilka härliga bilder!

anna-lill said...

Schyssta bilder :)
Tänk att vi satt typ samtidigt på Heatrow, vi blev försenade fyra timmar men jag hittade då inte scones! Kram på re!