torsdag 11 november 2010

Jag har en dröm....


... och det är att få vara med i "Kristina från Duvemåla"som ska sättas upp i Helsingfors 2012. Den drömmen delar jag med väldigt många. Över 1200 ansökningar skickades in och ca. 600 fick komma på audition. Igår var det min tur att sjunga för Björn och Benny. Fjärilarna som var i min mage precis innan jag skulle in och sjunga går inte att beskriva. Ungefär som när man ska åka fritt fall. Man tror att man ska dö samtidigt som det är ganska spännande.

Jag tror det gick ganska bra. Efteråt är det svårt att minnas, allt blir lite som en dimma. Men jag är väldigt glad att jag åkte. Oavsett hur det går så har Björn & Benny ägnat tre minuter av sitt liv åt att lyssna och titta på bara mig. Det tycker jag är coolt. Sen håller jag förstås alla tummar och tår att de tyckte om klangen i min röst. Att jag är rätt typ. Att jag får komma på en callback. Allt visar sig.

5 Comments:

Anonym said...

Jag håller oxå alla tummar och tår för dig fining. Kram kickan

Jacob said...

Jag kan bara hålla med i det du skriver! Kul att se dig snabbt där och att det kändes bra! Nu är det bara att vänta, hoppas och se. Kram

Anonym said...

Att du har fin klang det vet vi, jag tror på dig ...

Kristina

Falk said...

Åååå vad roligt Isabelle!! Jag håller också alla tummar och tår :)
Stor kram

Linnéa said...

Du är som klippt för den rollen isa! Uppdatera oss. KRAM