måndag 21 februari 2011

Varannan dag i Kiel.

Jag jobbar ju som artist på en båt som åker mellan Oslo och Kiel. Varannan dag kommer vi till Kiel och då brukar jag för det mesta gå av för att få andas lite annan luft än konstgjort båtluft.


För det mesta är det ganska grått i Kiel. Hamnen är inte sådär jätteromantisk direkt, men om man gillar lyftkranar är det ju toppen. :) Jag gillar inte det så mycket...



Under andra världskriget bombades Kiel väldigt mycket vilket gör att det mest finns hus som är byggda efter dess, men några fina hus finns det kvar, men verkligen inte så många.


En liten kompis! :)


Ibland äter vi sushi som kommer på rullband.


Mest varje gång går jag på rossman och handlar lite för det är så himla billigt. T.ex hårfärg för 40 kronor , jättebilligt shampo, men oxå vin och godis. Himla bra affär! :)


Nästan alltid går jag på Starbucks oxå, för att man liksom måste.

I morgon ska jag handla de sista dödsviktiga grejerna på Rossman för den här perioden, för på onsdag när jag kommer till Oslo får jag gå av båten och åka hem till Stockholm.

2 Comments:

Ann said...

Rossmann är superbra! Jag jobbade också på Stena, fast GBG-Kiel och vi gick alltid och handlade på Rossmann. Sedan handlade vi även sprit uppe på en Supermarkt och billiga skor på Tack som ligger i en galleria. Men Kiel är som du säger, inte så fint.

Anonym said...

Romantiskt värre! Men tänk att även Kiel kommer att stå i vårgröna färger och makalöst underbara blommor...

Ingrid