onsdag 7 september 2011

Sista sommardagen i Kiel. Bland gamla leksaker, klockor och kameror.


I söndags när min båt anlände till Kiel fick jag höra att det var loppmarknad. Jag skuttade av och blev alldeles lycklig när jag upptäckte att marknaden var enorm!


Jag gick och klämde på en massa fina saker. Som gamla kameror, prydnadssaker, klockor och väskor. Dock fick jag bara med mig ett halsband därifrån.



Jag älskar loppisar mer än allt i världen. Blir alltid alldeles varm i hela kroppen. När jag var liten minns jag så väl att min mamma brukade stå och sälja grejer på loppisen vid Mariakyrkan i Helsingborg. Jag älskade att vara med och leka affär.


Fina böcker. Men lite onödiga att köpa när man inte kan ett ord på tyska.


I söndags kändes det även som om sommaren inte riktigt var slut. Även om det kom lite regnskurar var det väldigt varmt i luften och det var inte ett dugg kallt att gå barbent. Kanske var det sista sommardagen. Alla dagar efter har känts som höst.



Fin sista sommardag i Kiel.

0 Comments: