tisdag 6 mars 2012

En liten lista.

nämn något som gjorde dig glad igår: Bakispizza!

vad gjorde du kl 08 i morse? Sov som en liten stock.

vad gjorde du för 15 min sedan? Övade monologer

det sista du sa högt? Är jag i vägen, får du plats?

det senaste någon sa till dig: Du e så himla söt. :)

vad har du druckit idag? Kaffe,  soyamjölk, vanlig mjölk, cola light, vatten.

vad var det senaste du åt? Vegetariska bollar, potatismos, gräddsås, rårörda lingon och ärtor.


vad var det senaste du köpte? Matvaror.

vad är det för färg på din ytterdörr? Brun

vad är det för väder hos dig nu? Nattsvart!

godaste glassmaken? Lakrits!och Ben&Jerrys med browniebitar. Mums!

tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja, eller... jag tror på attraktion vid första ögonkastet som kan bli till väldigt fin kärlek.


sover du tungt? Jag somnar lätt och sover ofta hela nätterna, men vaknar lätt om det är något ovant ljud eller något jag ska vakna av.

drömmer du mardrömmar? Känns som att det var längesedan nu. brukar komma i perioder.

trivs du med ditt jobb?  Jag är ju sångerska/skådis och det är en väldigt tuff bransch. När jag har jobb är det världens bästa jobb. Att stå på scen är det bästa jag vet. Men däremellan är det väldigt tufft. När man inte vet när man får nästa jobb. När man springer på castings och auditions och man får minst 10 nej innan man får ett ja. Då undrar jag ibland hur länge jag kommer orka med att hela tiden bli bedömd. Just nu är jag mellan jobb och fyller ut med andra jobb och undrar lite vad det kommer bli av mig till slut.

favoritklädsel? oj, vad svårt! Gillar så mycket. Ser kläder lite som konst och då är det ju svårt att välja en färg på paletten liksom. Jag gillar färger och mönster. Nytt blandat med vintage. Oftast herrskor.


favoritlåt just nu? Typ omöjlig fråga. Kanske Emmy-Lou med First aid kit.

vad ser du om du tittar till höger? En vit vägg.

vad gör dig glad just nu? Solen!

vad ska du göra härnäst? Sova. Oj, vad skönt! Är rätt trött.

höger el vänsterhänt? Höger.

humör just nu? Glad. Lugn.

favoritgodis? Lakrits och choklad.

kläder just nu? Den här våriga har jag haft idag. Har den fortfarande på mig, fast jag sitter i sängen. Det är hemskt bra med klänningar, för de är lika sköna som myskläder.


sommarplaner? Bada så mycket som möjligt.

hur många kuddar sover du med? Två

morgon eller nattmänniska? Nattmänniska. Har alltid mest inspiration då.

vad är viktigast för dig? Att alla runt omkring mig mår bra. Och gärna jag själv oxå för den delen.

är du kittlig? Ja. Väldigt.

snarkar du? Nope.

stjärntecken? Stenbock. Men jag är ingen stenbock för fem öre, så jag tror inte så mycket på sånt där.

äckligaste insekten? Spindlar. De borde helst inte finnas. Är fullkomligt livrädd. De styr mitt liv typ.

stökigt el välstädat? Stökar ner väldigt fort men har blivit bättre och bättre på att städa ofta.

vad längtar du mest efter just nu? Att inte behöva ha vinterjacka. Att sitta på uteserveringar och känna hur solen värmer upp min stelfrusna kropp.


Listan har jag hittat hos Vicky, som i sin tur har fått den ifrån Elsa.

3 Comments:

Anonym said...

Vilken härlig klänning. Jag gillar också tanken på att sitta i solen och känna den värma upp en. Absolut bästa med våren tycker jag!

Annika said...

Kul lista! Och fantastiska foton. Älskar vårklänningen!

Vicky said...

ja hurra för listor! och vad fint att du har frankrikekarusell och apelsiner med idag, för bilder på just det kommer upp hos mig med idag!