söndag 4 mars 2012

Flyg genom glasslott i aprilskyar!


 
Foto: Christian Gustavsson
Bra helg har det varit! Trött i fötter efter utförsäljning och dans på världens bästa hemma-fest igår. ( Glömde kameran. Fan!) Solen har skinit hela helgen och jag har såklart gjort lite mer våruppror efter Emmas uppmaning! Idag hade jag fågeltema. Både på tröja och halsband. Det finns ju liksom inget vårigare än att vakna av att solen skiner och fåglarna sjunger utanför. Då vet man att man är på väg mot ljusare tider! :)

Förövrigt så tycker jag att Emily skriver ett så himla bra inlägg om att blogga om saker som är fint i livet här.  Varför ska det vara fel att ha en plats som framhäver det positiva, fina och vackra? Det är så mycket fokus på hemskheter i den här världen ändå och det är underbart med en massa drömska små platser man kan besöka. Och det är finfint att ha en egen sådan plats oxå. Där allt kan vara precis som man vill. Det har hjälpt mig många gråa dagar.

3 Comments:

Anonym said...

Jag gillade verkligen fågeltemat, så himla vackert. Det verkar faktiskt vara många fåglar i omlopp på bloggarna jag läser.

Förresten, måste bara fråga, det där underbara halsbandet, vart fick du tag på det?

Vicky said...

åh vad fint! den är verkligen speciell, den filmen.

blir förresten så himla glad av att gå in här, värsta färgexplosionen typ. vårigt och dant!

Isa said...

Jag har köpt halsbandet på en secondhandbutik i Oslo, men tror oxå att jag har sett det på retro etc på Folkungagatan i Stockholm för ett tag sedan, om man har vägarna förbi där.