fredag 23 mars 2012

När ens egna ord inte räcker till.


Ni vet hur jag ibland (ganska ofta) använder lånade låt-texter till blogginlägg för att det blir så fina rubriker och för att det ibland känns som att ens egna ord inte räcker till. Ikväll satt jag och lekte lite med några av mina svensksjungande favoritartisters ord och bestämde mig för att det fick bli en liten sång av det hela, och nu tänkte jag dela med mig av den. (Alltid lika läskigt att lägga upp sånt här på bloggen...)  Eller, kanske ingen riktig sång, bara deras ord i en blandning till lite toner. Kanske man kan se det som en liten hyllning till Håkan, Lasse, Melissa och Veronica. För att deras ord alltid är så hjärtskärande fina. Och för att de alltid hjälper mig när mina egna ord inte räcker till.

( HÄR kan man förövrigt höra mig sjunga lite mer om man vill. :)

13 Comments:

Photographer Christian Gustavsson said...

Det blev ju jättefint!. Så himla bra du är!

Amanda är impad.

annika said...

Underbart! Tokbra hyllning! Så fint när man hittar igen låtarna man känner igen i texten.

Anonym said...

Åh så fin hyllning! Du sjunger alldeles ljuvligt!

Anonym said...

Hurra!

Jeanette said...

Sötnos! Som alltid lika vackert :)

Karoline said...

Vad fiiiint!!!!
hur i helsicke har du fått till ljudet? låter som du sitter i en kyrka med världens ackustik! fantastiskt <3

Isa said...

Åh, tack! Jag har spelat in låten i garageband och lagt på effekten "live performance". :)

Alexandra said...

Vilken vacker rost du har :)

Suss said...

vackert!

Katrine Kolström said...

Helt otroligt.

Nina said...

Åååååh!
Genialt! Fantastiskt!
Jag sitter och loopar den om och om och om igen.
Du är nog min nya idol Isabelle.

Julia said...

OMG. det här tänkte jag på IGÅR att någon borde göra. så hittar jag detta idag. så braaaa.

jennifer gräll said...

hur bra som helst!