onsdag 4 april 2012

Någonstans. På väg någonstans.

Jag älskar att ta bilder på skor. Vet inte varför egentligen. Kanske för att bilderna ger en känsla av att vara på väg någonstans. Kanske bara för att jag tycker att det är snyggt. Kanske för att jag minns känslan som var väldigt tydligt när jag ser en bild av mina skor på främmande gator, vackra golv etc. 

En novemberdag i Paris. Gick och tuggade på macarons och blev extra glad när mina skosnören matchade höstlöven.
Förra årets sista dag med sommarkänsla på världens bästa loppmarknad i Kiel i Tyskland.
Mina skor matchade asfalten hemma i Stureby.
Fint golv i Marocko.
Snart kan jag gå barbent-känsla!
När jag tog den här bilden önskade jag att maj kunde stanna för evigt. Helt uppfylld av den där känslan av att hela sommaren ligger framför en.
På bron mellan söder och gamla stan. Lycklig över att Stockholmssnö försvunnit.
Höstdag i Midsommarkransen.
Gildas underbara golv.
En sommardag på Väddö. Skogspromenader, bad i pool och vin hela långa dagen.

 Jag och Emmie på bron över till Williamsburg, New York.

3 Comments:

Photographer Christian Gustavsson said...

Väldigt fint. GUD va mycket fotbilder du har!

Regina said...

Jag med!
Och fint inlägg :)

Anonym said...

Väldigt fina bilder, har också en massa sådana. Är ju så enkelt att bara knäppa av en bild på dem.