söndag 15 april 2012

Omslagsflicka.

I torsdags skulle vi göra en omslagsplåtning till en reklambilaga för Dagens Industri. Vi åkte till min kompis Anna-lills lägenhet i Hornstull. Bilden skulle nämligen vara lite 50-talsinspirerad och då passar hennes turkosa väggar och stringhyllor perfekt!

Jag preppade lite med kläder och vi fixade och trixade.
Sen började vi plåta. Christian var fotograf. Min vackra vän Josefin modell. Omslaget får ni se så småningom. Här är 2 testbilder:




Anna-lill som är expert på att baka hade gjort de här fina kakorna.
Såhär glad blev jag!
Och var såklart tvungen att fota kakorna.



Sedan fick kakorna vara rekvisita och jag och Lillan statister innan vi fick äta upp dem.

Det spårade ur lite. :)

Jag var väldigt pastellig och tydligen utan byxor en stund. Det var här nånstans som bilden till min nya header togs. :) Som tur var syns det inte på headern att jag inte hade byxor på mig. :/

Urtjusiga Anna-lill.

När vi var klara med plåtning och spex gick vi några meter bort och åt lunch på Vurmas. Anna-lills skor matchade golvet. Underbart!
Alltså, kanske Stockholms godaste räksallad!
Det var en så fin dag. Så lyxigt att göra jobb med fina vänner. Det vill man ju göra varje dag!

9 Comments:

Anonym said...

Alltså vad ska man säga! Ni är så bedårande läckra hela bunten så man bara döör...

Vilka bilder, vilka färger och vilka brudar!

Snyggt fotojobb !

Kram Kristina

anna-lill said...

Guu va fina bilderna blev, jag snor några ;)

Kom & fota mer när ni vill, det var skoj!

Alexandra said...

Vilken fin prickig klanning du har, far man lov att fraga vart den kommer ifran?

Isa said...

Klänningen är från H&M, men tyvärr är den 2 år gammal...

Jeanette said...

Vilka snyggingar! Väldigt fina bilder. :)

lilli said...

Hej!

Superfina bilder och verkligen en fin ny header också! :)
måste också fråga var den turkos-blå jackan med en liten puffärm är ifrån? SÅ JÄKLA FIN precis som din blogg! puss och ha en fin kväll!

Isa said...

Tack så mycket, söta.. :) Jackan kommer från Zara.

Annika said...

Åh vilka härliga färger och bilder!

Madeleine said...

Otroligt fina bilder, den sista med krita på väggen var gullig också.