måndag 21 maj 2012

Och jag tänker att här, här vill jag stanna.




En morgon. Läsning på balkongen innan vi ska iväg på dagens äventyr. Lyssnar till fågelkvitter, en pool som fylls upp och 2 tanter som pratar stillsamt vid poolkanten. Hotellet där vi bor, hotel Europa, är helt ljuvligt. Precis sådär bohemiskt som man vill att det ska vara. Blommiga mormorskoppar på frukosten, gamla män som ler och försöker hjälpa en på knagglig engelska och en inredning som skulle passa i vilken gammal sydeuropeisk film som helst. Jag älskar att vara här, och önskar lite i smyg att jag var en av alla dem som varje dag hänger upp sin tvätt lite slarvigt på en lummig balkong, skrattar med granntanten och alltid har tillgång till himmelska tomater.

3 Comments:

Alexandra said...

Bella Ischia! sa vackert!

Anonym said...

Jag vill oxå vara där...

Madeleine said...

Mysigt du ser ut att ha det. Vill också vara där, men jag är på en annan sorts resa.