onsdag 13 juni 2012

Du bor alltid i mitt minne och om jag blundar kommer jag så lätt tillbaka.

Idag drömmer jag mig tillbaka till Ischia, den lilla ön i Italien där vi var för ca en månad sedan.

Där husen har fina pastellfärger och perfekt patina...
Där man kan hänga i den finaste trappan...
Och titta på citroner...
Beundra all fina madonnor...
Gå på öde stigar med vackra blommor och igenbommade restauranger...


Känna vatten och sand mellan tårna...
Besöka ett jättestort fort där det känns lite som att vara i Ronja Rövardotters värld...
Titta på utsikten därifrån...
Ibland få besök av fåglar medans man tittar på utsikten...
Vandra vidare ännu högre upp i fortet och njuta av finaste blommorna...
Titta på höns som klättrar i träd!!! ( Ja, det är sant! Har aldrig sett det tidigare. Christian blev som tokig med kameran och jag trodde aldrig att jag skulle få honom därifrån. Och fina bilder blev det! :))

Gå runt nästan själva bland kaktusar, kors, växter och dis i luften...
Komma till ett litet kapell där det är världens bästa akustik och inga människor och stå och sjunga och titta ut över utsikten...

6 Comments:

appelpaj said...

vilken resa! men du vart är dina fina röda shorts i från och hatten?

Isa said...

Båda är faktiskt från Monki! :)

Sus said...

Om jag kommit in i kyrkan just där och då...Det hade blivit ett minne för livet.

Vilken vacker röst du har!

Sanna Q said...

Åh. Händel. Min favorit. Tack för otroligt vacker sång!

Anonym said...

människa, vilken änglaröst du har

Nadja said...

åh gud så oerhört vackert.