måndag 10 september 2012

I väggarna bor 1000-tals historier, om jag lyssnar noga kan jag höra hur du viskar dem.







Foto: Christian Gustavsson

Malmö centarstation måndag morgon 07.00. Solen går upp och målar guld över tågvagnar. Det är lugnt och stilla och kaffet smakar som vanligt gott på världens kanske finaste Starbucks.  Gamla koffertar och rustik inredning. Ute på perrongen tittar jag upp på de vackra valven och tänker att tiden lika gärna skulle kunna vara någon annan. Början av 1900- talet, 40-tal, eller 80-tal. Och så tänker jag att det är lite märkligt... På en plats där människan ständigt är på väg någonstans,  där stressade klackar smattrar mot stenplattor och kaffet i muggen skvätter upp över kanten,  där är det som om tiden stått stilla.

6 Comments:

Fredrikapåvinden said...

Fint som snus, text och bild, ja allting faktiskt!

Sus said...

Det är alltid ett nöje att titta in är. Så vackra bilder!

Isa said...

Tack, fina ni! <3

Anonym said...

underbart!!

Anonym said...

Hur snygga shorts som helst! Vart kan jag hitta dem? :)

Isa said...

De är från VILA, men tyvärr tror jag inte de finns i butik längre... :(