lördag 1 december 2012

Adventskalender, lucka 1: En bild på dig själv som du tycker om.

Jag tänkte att jag oxå skulle ta mig an utmaningen att följa vackra Emily Dahl's julkalender det här året. Varje dag fram till julafton är det ett nytt tema på bilden man lägger upp, och idag är alltså temat "En bild på dig själv som du tycker om", precis som rubriken säger. Alla som vill får såklart vara med. Instruktioner hittar ni hos Emily HÄR, och glöm för guds skull inte att länka till henne om ni vill vara med! Oxå kul om man skriver en kommentar på hennes blogg ifall man är med (och gärna här oxå:)), så att man kan följa allas kalendrar. :) Nu kör vi!

Den här bilden tycker jag väldigt mycket om. Christian tog den i maj när vi var i Italien. Vi hade besökt ett antikt spa som man kom till om man vandrade längs en bergsstig. Efter lerinpackningar och bad i bergsgrottor gick vi tillbaka ner mot stranden. Det började närma sig kväll och stranden var helt öde. Bara någon enstaka lokalbo som åkte förbi på en liten moppe med cocacola till sin restaurang lite längre bort. Ljuset var helt fantastiskt denna kväll. Vattnet var lite kallt, men det gjorde ingenting. Det var maj och hela sommaren låg framför oss som ett ljuvligt löfte.

Translation: 
Emily Dahl has created a christmascalender.  A new picture every day with a new topic. If you want to be a part of it, read more about it HERE, and don't forget to link back to Emily's blog. 

Todays topic is "A picture of yourself that you like". The one I chose was taken in May in Italy. It was such a beutiful day, one of the best this year. The beach was almost empty, the light was breathtaking and the summer had just begun.

5 Comments:

Vicky said...

så fin bild på dig! jag är också med, här är min första lucka: http://vickys.se/?p=8534.
KRAM

Fredrikapåvinden said...

Men åh vilken fin bild! <3 Jag är också med!

Ellen Lindberg said...

Fantastisk bild!

Anonym said...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Photographer Christian Gustavsson said...

Jag vill åka tillbaka!! :(