måndag 3 december 2012

Lucka 3: En bild på din bästa vän.


Jag har så många underbara vänner i mitt liv, men den som står mig allra närmast, det är Sarah. Min finaste Sarah. Vi lärde känna varandra när vi var 16 och jobbade på samma kafé. Mellan kakbak och kaffebryggande pratade vi om tonårsångest, pojkar och drömmar och sakta men säkert lärde vi känna varenda liten del av varandra. Idag finns det ingen som känner mig så bra som Sarah, och det finns ingen som förstår mig så bra som Sarah. Vi pratar om allt som är jobbigt med livet så till den grad att vi bara skrattar åt oss själva till slut. Och sen peppar vi varandra istället och bestämmer att vi ska dra till Amsterdam t.ex.  Underbara Sarah. Vad skulle jag göra utan dig?

(klicka här för att läsa om Emilys kalender och se vilka andra bloggare som har lucköppning varje dag.)

Translation:
December 3: A picture af your best friend. This is Sarah. I've known her since I was 16 and I honestly don't know what to do without her.

5 Comments:

Anonym said...

Fin bild!

Ellen Lindberg said...

Oerhört fin bild!

Anonym said...

Så himla vacker bild!

Anonym said...

beauty.

rebecca said...

vad har du för fantastisk kamera?